Regulamin rezerwacji wizyty
REGULAMIN USŁUGI
„Umów wizytę w urzędzie”
Informacje ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady świadczenia usługi elektronicznej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
- Usługa dotyczy umawiania wizyt w Starostwie Powiatowym w Złotowie („Usługodawca”).
- Usługa polega na umożliwieniu interesantom („Użytkownikom”) umawiania wizyt w urzędzie z wykorzystaniem modułu (usługi) umawiania wizyt dostępnego w systemie – Portal e-Urząd („e-Urząd” lub „System”) oraz zarządzania umówionymi wizytami, jak również na przesyłaniu przez Usługodawcę Użytkownikowi powiadomień dotyczących umówionej wizyty („Usługa”).
- Świadczenie Usługi odbywa się na zasadach opisanych w Regulaminie.
Zasady korzystania z Usługi „Umów wizytę w urzędzie”
- Dostęp do Usługi mają zarówno Użytkownicy posiadający konto w Systemie, jak i osoby nieposiadające konta w Systemie. Użytkownicy posiadający konto w Systemie e-Instytucja mogą skorzystać z Usługi za pośrednictwem Profilu Zaufanego. W celu skorzystania z usługi przez Użytkowników nieposiadających konta w Systemie, niezbędne jest podanie imienia i nazwiska, adresu e-mail i numeru telefonu.
- W odniesieniu do Użytkowników nieposiadających konta w Systemie, umowa o świadczenie Usługi zostaje zawarta w momencie przesłania przez Użytkownika danych niezbędnych do skorzystania z usługi, określonych w pkt 1 powyżej. W odniesieniu do Użytkowników posiadających konto w Systemie, umowa o świadczenie Usługi zostaje zawarta w momencie rejestracji konta w Systemie.
- W odniesieniu do Użytkowników nieposiadających konta w Systemie, umowa o świadczenie Usługi ulega rozwiązaniu wraz z upływem terminu wizyty umówionej zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu. W odniesieniu do Użytkowników posiadających konto w Systemie, umowa o świadczenie Usługi ulega rozwiązaniu w momencie usunięcia konta w Systemie.
- Do skorzystania z Usługi niezbędne jest:
- urządzenie umożliwiające dostęp do sieci Internet – komputer, smartfon, itp.,
- połączenie z siecią Internet.
- Usługa „Umów wizytę w urzędzie” jest dostępna poprzez stronę:
- Użytkownik umawia wizytę w urzędzie poprzez:
- prawidłowe wypełnienie zgłoszenia w module umawiania wizyt systemu e-Urząd,
- zaakceptowanie Regulaminu,
- zatwierdzenie wprowadzonych danych używając przycisku: „Umów wizytę”.
- Korzystanie z Usługi „Umów wizytę w urzędzie” jest bezpłatne.
- Umówienie wizyty w sposób określony w niniejszym Regulaminie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie powiadomień dotyczących umówionej wizyty za pomocą wiadomości e-mail, SMS-a lub poprzez Aplikację mobilną „mInstytucja” (jeżeli Usługodawca taką posiada), w zależności od opcji wybranych przez Użytkownika.
- Zabronione jest dostarczanie przez Użytkowników treści o charakterze bezprawnym, jak również naruszanie przez Użytkowników jakichkolwiek praw Usługodawcy, innych Użytkowników lub osób trzecich.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za brak dostępu do Usługi z przyczyn od niej niezależnych.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niezgodne z Regulaminem działania Użytkownika.
- Usługodawca może czasowo zawiesić dostęp do Usługi lub jej części ze względów bezpieczeństwa lub innych niezależnych od niego przyczyn.
- Usługa dotyczy tylko wybranych komórek organizacyjnych urzędu Usługodawcy.
Umawianie wizyty – wskazówki korzystania z Usługi
Umówienie wizyty polega na prawidłowym wypełnieniu zgłoszenia, w tym celu Użytkownik:
- Wybiera komórkę organizacyjną, do której chce umówić wizytę.
- Wybiera wolny termin wizyty z widoku kalendarza.
- Uzupełnia szczegóły wizyty, w tym podaje:
- cel wizyty,
- nr telefonu (o ile zdefiniowany kalendarz ma tę opcję włączoną) – w celu otrzymania potwierdzenia umówienia wizyty bądź ewentualnego kontaktu ze strony urzędu,
- adres e-mail (o ile zdefiniowany kalendarz ma tę opcję włączoną) - w celu otrzymania potwierdzenia umówienia wizyty bądź ewentualnego kontaktu ze strony urzędu,
- swój adres zamieszkania (nieobligatoryjne).
- Akceptuje Regulamin Usługi oraz zatwierdza podane dane za pomocą przycisku „Umów wizytę”.
- Po dokonaniu umówienia wizyty, na podany przez Użytkownika adres e-mail zostanie wysłana wiadomość z potwierdzeniem rejestracji wizyty.
Uwagi dodatkowe związane z umówioną wizytą
- Osoba umówiona na wizytę powinna przybyć punktualnie w miejsce wskazane w potwierdzeniu.
- Spóźnienie na umówioną wizytę może spowodować zwolnienie terminu i umówienie innej osoby.
- Godzina rezerwacji wizyty jest określona orientacyjnie. Rozpoczęcie obsługi może ulec nieznacznemu opóźnieniu, w zależności od zakończenia obsługi poprzedniej osoby.
- Rezerwacja wizyty dla wielu spraw wymaga uzyskania osobnych rezerwacji dla każdej z nich.
- Na umówionej wizycie obsłużona będzie tylko osoba podana w zgłoszeniu lub osoba posiadająca pełnomocnictwo/upoważnienie do występowania w imieniu umówionej osoby.
- Nie będą akceptowane zamiany terminów wizyty z inną osobą/podmiotem, czy odstępowanie terminu umówionej wizyty innej osobie/podmiotowi.
- Z umówionej wizyty można w każdej chwili zrezygnować lub zmienić datę wizyty modyfikując ją z poziomu listy umówionych wizyt.
- Usługodawca ma prawo do odwołania umówionej wizyty, w takim przypadku Użytkownik otrzymuje powiadomienie e-mail wraz z przyczyną odwołania oraz może zaproponować inny termin wizyty.
- Wizyty umówione w sposób niezgodny z Regulaminem zostaną odrzucone.
- System umożliwia umawianie wizyt z minimum 24-godzinnym wyprzedzeniem.
Postępowanie reklamacyjne
- Reklamacje oraz inne uwagi związane z działaniem Usługi Użytkownicy mogą zgłaszać w formie elektronicznej, na adres email: eurzad@zlotow-powiat.pl.
- Reklamacja powinna zawierać co najmniej: imię i nazwisko reklamującego oraz opis i datę wystąpienia nieprawidłowości.
- Usługodawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej wniesienia. Jeżeli Usługodawca nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, uważa się, że uznał reklamację.
- Odpowiedź na reklamację zostanie udzielona na adres e-mail, z którego została wysłana reklamacja.
Postanowienia końcowe
- Użytkownik modułu „Umów wizytę w urzędzie” zobowiązuje się do korzystania z Systemu w sposób zgodny z obowiązującym prawem oraz postanowieniami tego Regulaminu, w tym do niedokonywania, w ramach korzystania z Usługi, jakichkolwiek działań sprzecznych z normami społecznymi, obyczajowymi oraz powszechnie obowiązującymi zasadami korzystania z sieci Internet.
- Użytkownik powinien zapoznać się z treścią Regulaminu przed rozpoczęciem korzystania z usługi „Umów wizytę w urzędzie”.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie, zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązujące.
- Starostwo Powiatowe w Złotowie zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu.